sunnuntai 23. marraskuuta 2014

Jonkun toisen sanat on elämäsi motto III

Meilt toivottiin postaust, johon kerättäis suomalaisien artistien biiseist lainauksia, ja koska mulla näit on ylhääl ja aikaa riittää, niin päätin ottaa idean toteutukseen! Näit tulee olemaan niin paljon, et jaan nää useempaan postaukseen. Kaikki postaukset tulee löytymään saman tunnisteen, "biisiquote", alta.

Uniikki

 »Jotain kaunista, ku ruusu joka kasvaa betonista«
»Musa jätti jäljen ku ikuinen fritsu«
-Just teille

»Paljon kiertäny, paljon vielä nähtävää. Tuu kamppiin, meno on pärähtävää tääl«
»Vielki ruokailuvälineet vääris käsis«
» Lapsest asti pihal, mut ain löydän tieni kotiin«
»Et saa edelleenkään selvää mun läpist«
-Sama jätkä

»Elämä kulkee sataa ja tuhatta
ja yritän parhaani mukaan elää katumatta«
»Aika lentää, mut mä lennän perästä,
ja toivon ettei se oo koskaan liian myöhästä«
»Mä rakastan elämää, ja vihaan kuolemaa«
»Ei voida tietää paljo päivii jäljel,
siks mä ajattelen mun sydämel enkä järjel«
-Aika ei venaa ketää

»Ketä mietit aamulla kun nouset?
Entä illal, ku silmät suljet?«
»Kenen kans unelmissasi kuljet?«
-En pyydä muuta

»Teetsä jotain vai tuijotatsä vaan vierestä?«
»Hyvä alku on jo pelkkä kaunis ajatuskin«
-Savu

»Jos voisin juosta uusiks, kulkisin reitin täysin samanlaisen«
-Juokse poika juokse

»Koko elämäs voit ettii jotain elämää suurempaa, 
mut just ne pikkujutut tekee elämäst suuremman«
»Sanon "kyllä". Elämä mulle nautinto,
ja mun mieli pysyy yllä ku kesäyön aurinko
«
»Täs vauhdis helppo kadottaa paljon kaunist, 
pidän silmät auki, niin nään sen mikä merkkaa«
-Onni

»Ulkopuolel voi nähä vaan ulkokuoren, eikä valonlapsi selvii kuun pimeel puolel«
»Enkä tiiä kuka tätä tarinaa kuvittaa, mut osan täst vois pois vaan kumittaa«
-Ulkopuolelle

»Ainoo varma, et tääl sit tehään jotain poikkeuksellist«
»Tässä ja nyt, mun elinaikana,
etten vanhan kadu sitä miten elin aikanaan«
-Historiaan

»Katso syvälle mun silmiin, niit sä näät pilviin asti« 
-Pilviin

»Ne selkään taputtaa sillon ku luistaa, mut seuraavas hetkes ei sua kukaan muista«
»Ei mikään ikuista, mutten koskaan ku yks näistä muista«
-Matka viimeinen

»En osaa piirtää, mut maalaan tän mahollisimman tarkkaan«
»Tajuun, et se on helppoo vihaa jotain, kun ei ymmärrä«
-Ei hätää


Kapasiteettiyksikkö

»Ku kaiken likoon laittaa, saa myös tulost aikaan, 
mut jos ei maita niin turha edistyksen perään haikaa«
-Päiväst2.een

»Välil koettu suruu, välil melkein kuoltu nauruun, 
mut ain pysytty yhes vaik välil mielipiteet jakautuu«
»Nää oikeet frendit ei vaan vaihu niinku trendit«
-Mitääijät

»Meikil voi peittää kasvot muttei paskaa luonnetta,
kledjuil kropan muttei asennevammast asennetta
«
-Heineidit

»Asetan elämän eteeni, annan joka päivälle kaikkeni«
»Pitää ottaa kaikki irti elämäst itsestään,
ja millä mielel sen tekee se riippuu itsestä
«
-1mielipide

»Kaikesta voi selvii vaik aluks tuntuu, ettei voiskaan«
»Ei pidä jäädä oottaan ihmettä vaan tarttuu tilaisuuksiin«
-Kääntöpuoli

»Tsekkaa auringonlaskuu näköalamestalta,
mielikuvituksen valtaa, maailma katoo alta
«
»Näihin asioihin joiden toivoisin olevan toisin,
puuttuisin jos voisin, uuden maailman loisin
«
-Mitä Jos

»En tiedä mihin ollaan menos, mut tiedän mist oon tulos,
vikan päivän nähdään mikä oli tulos«
»Sit vanhan on varmaan kaikennäköst pikkuvikaa, ja ehkä vikaa näös, 
mut kunhan ei pää ois pihal«
»Tässä päiväs ei voi muuta ku kasvaa«
-Mita tanaan

»Hei, oisko siistii miettii joka ilta,
mitä jos en oiskaan vaan heittäytyny elämänvirtaan
«
»Nään tulevaisuuden niin kirkkaan et melkein sokeudun«
»Et nää sisälle, vaan minkä ulkokuori kertoo,
mut se ei voi meitsist ees puolii kertoo
«
-Just niinku mä

»Se vaatii taitoo elää, kun kuolla voi kuka vaan«
»Ei oo järkee kysyy niiltä, jotka ei nää metsää puilta«
-Kaikki paremmin

»Koittakaa kasvaa, ei erilaisuus oo pahasta«
»On vaikeet estää ennakkoluuloi kasvamasta
«
»Jos et oo värisokee, et tuu koskaan näkee kauas«
»Vääristelyn sijaan jättäkää vaik kokonaa ymmärtämät«
-Liian totta ollakseen hyvää 

»Muist välittäminen on arvokast ku kulta,
pidän mieles niin vaikeudet väistyy lopulta
«
»Joskus öisin valvon vaan yksin himassa,
pimeys ikkunassa, yks valo palamassa
«
»Miten elämä voikaa itkettää ja naurattaa samalla«
-Monta tarinaa

»Mä toivon et siel ylhääl olis nyt jo tungosta,
eikä kukaan olis poistumassa täältä vähään aikaan«
»Aina ku oon kuunnellu Avaimen Markusta,
oon toivonu etten kuulis omast ystäväst arkussa
«
-Hän on mennyt pois

»Tää ei oo vaan historiaa, vaan historiallista«
»Otan kadut messiin, joten turvat tukkoon, 
ovet turvalukkoon. Rähinä osuu, turhat uppoo«
-Uusi päivä

»Mä pysyn pinnal, vaik tää vesi ois kuinka syvää«
»Monist rakkaist asioist joutunu päästää irti,
mut silti uskallan kattoo mun menneisyyttä silmiin
«
»Joskus mikään ei satu ku totuus,
joten joskus pieni satu ois parempi, ku totuus, ja se on totuus
«
»Mä oon ku kala vedes
mis vaan ja tääl, mul on luultavasti myös kidukset
«
-Kato mua

»Miks jotkut halveksuu tummaihosii, mut kumminkin
on kesät talvet auringos ja haluis olla tummempii
«
»Mä luotan et jos tää sade ei lopu tänään, se loppuu huomen«
»Helppo hukkuu täs tungokses,
annat kaikkes, mut kukaan ei tee mitään vuokses
«
»Se mist mä välitän on ihmiset mun vieres«
-Usko parempaan

»Viime kesä oli kylmä, mut meitsi oli liekeis
ja usein nyt ne kutsuu mua vielki palomieheks«
»Joten, ennenkö tanssisit, etsä viitsisitsä
mä oon vähän sitä mieltä et sun kantsisi«
»Kun kaikki liikkuu, nii kukaan ei oo tiellä«
»Yrittänyttä ei laiteta,
no, ei näköjään yrittäjääkään
«
-Anna palaa

»Aika juoksee ja loikkii ku aitajuoksija
ja ikäväl on ikävä tapa sisältä ruoskia«
»En tiedä miks mut mul nauraa suu
«
»Pysähdyn ottaa happee, ihan vaan hetkeks,
ja taas löydän itteni uudest risteyksest«
»Kaiketi se on mun veressä,
en viihdy pitkää aikaa yhdes meressä«
-Lähdössä


»Oon sopivasti erilainen omal tavalla«
»Enkä oikeasti oo lyhyt, oikeesti mä oon vaan matala«

»Eräänä päivän Jumala jatko luomist
se duunas yhen jäbän, mut se duunas sen vaa puoliks«
-Pientä mutta suurta


»Aina hirvee kiire, kukaan ei tiedä et minne,
levottumuus on tääl määräävä luonteenpiirre«
»Hengitän, mut oonko siltikään elossa?«

»Ei mikään tääl oo itsestään selvää
ja omia tunteita on helppo itsessään pelkää«
»Jos keksittyy vaan paskaan,
vaikeet löytää mitään hyvää«
»Maailma on suuri, en pidä
mulle enää mitään mahdottomana«
»Mut ennen kävelyy mun pitää oppii konttaamaan«
-Hengitä


»Tää on sitä jengii kenelle koodataan,
ku ufot alkaa Suomee valtaamaan«
-Fiilaan ja höylään


»Ruumis menee suoraan, järki heittää kuperkeikkaa«
»Kreisii, Wolfgang Amadeus, niin kassista«
»Et voi kiistää, siin on jotain siin susijengis,
nosta sun perse penkist, tunne olevas hengis«
-Täysikuu


»Sitä paitsi, ohan mulla himassaki frendei
ja useit, hei, kaikki tuotantokaudet melkein«
»Pysyn auringos, suojas näilt onnen varjoilta
«
»Laitan jäitä hattuun, mitä vaan voi sattuu,
ja oikees elämäs ne haavat oikeesti sattuu«
-Mitä vaan voi tapahtua


»Ymmällään on yllättävän hyvä olla«
»Niin kai ainoastaan timantit ikuista«
-Vielä vähän aikaa

»Niin vastaa metsä kuin sinne huudetaan
ympärilläni puutonta enkä huuda
Jään maailmaan
Ehkä harvoin jos ollenkaan
Kuljen yksin mut en ole yksinäinen«
»Suomen suurin fani vaik en urheiluu seuraa

-Yksin mut en yksinäinen


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti