tiistai 21. lokakuuta 2014

Keikkamuussin kirjoittajat esittäytyy: Sofia

Mä oon siis Sofia ja vähän niinku uus kasvo tässä blogissa, vaikka mun naama on saattanu muutamassa kuvassa ehkä aikasemmin vilahtaa joskus. Oon 19- vuotias ja valmistun lukiosta joulukuun 5. päivä. Asun Tampereella viel äitini, isäpuolen ja kahen velipuolen kanssa, mutta muutto Turkuun yhdessä poikaystävän kanssa odottaa, jos vaan saan paikan koulusta mihin aion hakea. Haluaisin siis ammattikorkeakouluun kulttuurituotannon koulutusohjelmaan. 


Hiphop musiikki on jo pitkään ollu mulle itelleni tosi tärkeetä, ja se musiikkityyli mitä eniten kuuntelen. Ensimmäisiä artisteja, joita kuuntelin oli muistaakseni Pikku g, Eminem ja 50 cent, vaikka en englantia kunnolla tossa vaiheessa vielä osannutkaan. Myöhemmin aloin kuuntelemaan myös Cheekkiä, Herrasmiesliigaa ja Fintelligenssiä. Yks lempilevyistä oli Suomihiphoppia vol. 5. Pikku g oli mulle se ensimmäinen idoli ja myös ensimmäinen artisti kenen keikalla oon koskaan käynyt. Pikku g:n ensimmäisen levyn aikaan kävin toista luokkaa ja meidän opettajat päätti tehdä hyvän aprillipilan. Meille kerrottiin, että Pikku g on tulossa meidän kouluun esiintymään ja siirryttiin sitten luokittain saliin istumaan. Voi sitä jännitystä, kun musiikki alko soimaan ja verhoja alettiin vetää sivuun. Ja voi sitä pettymystä, kun verhojen takaa paljastuu vaan iso lappu jossa on pieni g-kirjain. Näin jälkeenpäinhän tää vaan naurattaa, mutta sillon ei ihan niin hirveesti naurattanu. Pääsin mä sitten vähän myöhemmin ihan oikeestikin Pikku g:n keikalle, kun äiti mut sinne vei. 


Nykyään lempiartisteihin kuuluu mm. Mikael Gabriel, Robin, JVG, Justin Bieber, Austin Mahone, Eminem, Cheek, Brädi ja Redrama. Ehdoton ykkönen on kuitenkin Janne Ordén. Lähinnä käyn vaan Jannen keikoilla, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. 


Keikkailu alko mulla vuonna 2011, kun Tampereella hiihtolomalla järjestettävässä Chill House tapahtumassa oli esiintymässä Kymppilinja. Jotenkin se keikka ja ne biisit vei mun sydämen. Halusin vaan päästä uudestaan Kymppilinjan keikalle, ja 7 keikalla ehdin käydä ennenku Kymppilinja sitten hajos. Siitä mulle luonnollinen jatkumo oli alkaa seuraan Jannen uraa ja kiertää Jannen keikkoja ja sillä tiellä mä edelleen oon. 

Jos haluatte tietää jotain lisää niin kyselkää ihmeessä!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti