perjantai 26. syyskuuta 2014

Keikkamuussin kirjoittajat esittäytyy: Katri

Päätettiin kaikki kirjottaa itsestämme vähän tänne kun ei mekään Sussen kanssa koskaan virallisesti olla esittäydytty joten tässä ois nyt sit mun osuus :)


Katri, 24v, Suomirapin sekakäyttäjä.

Oon opiskellu ammatikseni lähihoitajan mutta oon tällä hetkellä sellasessa vähän niiku "pikaruokaravintolassa" töissä. Yleisimmin ihmiset kuvailee mua sosiaaliseksi, avoimeksi, puheliaaksi, hauskaksi ja rennoksi tyypiksi, sanoisin että ovat aika pitkälti oikeassa. Asun mun pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa yhdessä meiän omassa kodissa kahden kissan kanssa. Oon vasta hiljattain tutustunu mun velipuoleen ja sen perheeseen ja muita biologisia sisaruksia mulla ei ole. Oon kasvanu kylläkin perheessä jossa on aina ollut muita lapsia joten tottunut aina olemaan ihmisten ympärillä enkä oikeestaan edes viihdy yksin. Tässä nyt tällein yleisesti musta, kysykää kommenttiboxissa tai esim ask.fmssä (mhkfntt) lisää jos haluutte enempi tietää. Seuraavaks vähän tätä musaan yms liittyvää infoo.




Mulle tää musiikki kolahti jo yläaste aikaan. Sillon joskus noin 12 vuotiaana kattelin mun silloista isovelihahmoani ylöspäin ja ihmetellen kuuntelin sitä englannin kielistä rap musiikkia mitä hän paljon tietokoneelta soitti. Aina välillä sillon tällöin siellä seassa oli muutama suomenkielinenkin biisi. Jotkut biisit kuullosti sitten niin kivalle että kävin aina kysymässä että mikä tää on ja sitten kun itse kävin koneella tein itselleni soittolistaa niistä kivoista kappaleista.  Siellä oli mukana muun muassa Fintelligensin Voittamaton ja Kellareiden kasvatit ja Kapasiteettiyksikön A-ay ja Tää on mun stadi. 2003-2004 oli sitä aikaa kun kuuntelin paljonkin Cheekin ja Royal Familyn levyjä ja tutustuin viel enemmän tähän genreen. Myönnän myös sillon samoihin aikoihin kuunnelleeni myös Pikku G;tä mut vaan sillon räjähdysvaara aikaan, se seuraava levy ei enää vedonnu muhun.



Innostuin myös Suomihiphoppia levysarjasta ja mulla onkin edelleen niitä useita tallessa. Siitä koko ajan pikkuhiljaa enemmän tuli mukaan sit artisteja mitä kuunnella. Mulla ei ala-ikäsenä ollu sillon mahdollisuuksia edes käydä keikoilla, muutamaa selvä perjantai konserttia lukuunottamatta. Jotenkin kuitenkin sillon jo huomasin miten siistiä se live musiikin fiilistely on ja sitten täysi-ikäistyttyäni pikkuhiljaa enemmissä määrin tullu noita keikkoja kierreltyä.



Mulla ei koskaan oo ollu mitään sellasta että fanittaisin vaan yhtä ja ainutta bändiä tai artistia, oon aina ollu tällänen; tykkään monista tyyppi. Lapsenaki muistan ett toiset tykkäs esim Bsb:stä ja toiset Spice girlsistä. Mä tykkäsin molemmista käytännössä yhtä paljon. Sama on jatkunu edelleen yhä tänä päivänä, ei oo mitään yks ja ainut fiilistä kenestäkään artistista, vaikka toki toiset on tietyllä tapaa tärkeempiä mulle kun toiset. Mut jos nyt pitää vähän listata että mistä ylipäätään tykkään niin tässä tulis nyt sit osa: Janne Orden, Brädi, Redrama, Aste, Flowboysfam, Mikael Gabriel, Cheek, Ideaali&Jay who?, Uniikki, JVG ja Tuomas Kauhanen noin niiku esimerkiksi. On toki paljon muitakin ja kaikkii ei voi ees muistaa luetella mut kuten todettua oon moniruokainen :D

Jos törmätään kylillä tai keikoilla ja tunnistatte meikäläisen ni tulkaa rohkeesti nykäsee hihasta ja jututtaa. On aina kiva tutustua uusiin ihmisiin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti