keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Likka on persikka, miks oot sitruuna?

Elokuus oli taas jälleen kerran loppuunmyyty Blockfest. Mä en tietenkään idioottina ollu ostanu ajois lippuu, mut lähin silti perjantaiaamuna Tampereelle ja päivystin koko matkan facebookissa, jos jollain olis myytävänä. Ja mä sain ku sainki lipun, joku ihana ihminen mulle sellasen myi. 

Katri ja Sofia oli jo menny hyvissä ajoin alueelle ja ootti mua eturivissä. Mä pääsin paikal joskus Asan keikan aikana. Voi että, mä kyllä tykkään kyseisestä artistista, vaikken uudempaan tuotantoon ookkaan kauheest tutustunu, mitä vähän läpi kuunnellu. Mut livenä varsinkin ihan mahtava! 
Asan jälkeen jengii lähti siit lavan eestä pois ja mä pääsin sit myös eturiviin. Toin tuliaisina lickoil ruokaa ja vettä, jee! 

Seuraavaks oli Evil Stöön ja kumppanien aika eesintyä. Ainut asia mikä keikasta mieleen jäi, oli se, että Stöö luki sanat jostain muistilapulta. En siis syttyny vieläkään ton esityksen ansiosta noitten herrojen musiikille. Ei vaan iske. 

Sit vihdoin se, minkä takia me siellä eturivissä urpoiltiin. Brädi ja livebändi! Mä missasin samaisen esityksen Summer upeil, ku olin siellä ruississa, joten olin erittäin innoissani ja odottavainen. Se toimi oikeesti hyvin ja mul oli kivaa, hymyilytti ihan kauheesti ja olin onnellinen. Panu Willmanil ja Niklas Räsäselle propsit! 


Ton jälkeen lähettiin kierteleen aluet ja istuskeltiin vähän sivummal fiiilistelemäs musiikkii. Sit ei tainnukaan muit kiinnostavii perjantaina olla, ku Wu tang. Ja olihan se magee! En mä oikeen muuta siitä osaa sanoo, hyvä shöy. Eiku olihan siel Ruudolf ja Karri Koira, sekä iki-ihana, Stadin revityin, Musta Barbaari! UHH. 

Näytetäämpä iloisilta!
Lauantaina nukuttiin pommiin pari tuntii. Tarkotus oli olla alueel heti porttien aukeemisen aikaan, eli joskus 12 maissa, mut herättiin sillon ja päästiin paikal n. puol kaks. Ehittiin näkeen puolet Kauhasen keikast. Oi vitsi mä tykkäsin, ku Väinöväinö oli messis, taas! Missattiin kuitenki päivän eka esitys, Timi Lexikon. En ymmärrä mikä siinä on, mut aina ku yritetään Sofian kans päästä Timin keikal, se estyy syystä tai toisesta. Aina :-D 
Kauhasen jälkeen tungettiin eturiviin, ku ihana Karo oli siellä ja päästi meiät siihen. Hands up, Red's here! Lasselasselasselasse. Aina yhtä mahtava, energinen ja hauska, ihana, huippu, pähee, mitä näit nyt on. Yks mun ehdottomist suomalaisist lemppareist, niin musiikiltaan ku keikkaesiintymiseltäänkin. Risto rumpuineen oli messis ja RNO myös, tietysti. Oih! 

Jätettiin taas se tungos ja mentiin sivummalle fiilistelemään ja istuskelemaan Eevan kanssa, mitä näit kaikkii nyt olikaan, MG, Uniikki, Spekti, JVG, Sini, Elastinen, Mac Miller jne. En muista, mut hyvii keikkoi kaikilt! Redris kävi jossain vaihees siin bäkkäri-alueen ulkopuolel ja moikattiin sitä nopeesti, niinku vähän kaikkia ketä siitä ohi kulki. Jossain vaihees päästiin nopee tekemään Sini Sabotagesta ihan minimininminihaastis, joka tulee tänneki tässä piakkoin. Mac Millerin keikalla positiivisinta oli se yleisö, niin jees et ku ulkomaalaiset tulee suomeen, nii myös artistista tietämättömät on ihan fiiliksis, jee! 

vikana sit vetonaula Cheek, joka veti jopa yhen uuden biisin nyt jo ilmestyneeltä Kuka muu muka -levyltään. Vastauksena Arhinmäelle, Vihaajat vihaa. Jos joku ei oo kuullu kyseisestä jupakasta (mitä kyllä suuresti ihmettelen, jos näin on), googlaa: Paavo Arhinmäki Cheek. Ihan jees keikka, ei silleen mitään huonoo. Kiva, et sekä Brädi että TS oli tuplaamassa, pitkästä aikaa kaikki kolme lavalla. Kateltiin sen verran kauempaa, et päästiin jo vikan biisin aikana liukenemaan alueelt eikä jääty ihmismassaan. Aikomus oli mennä jatkoille, mut siellä oli kuulemma niin ahasta, ettei pystyny liikkumaan, tilaamaan juomia tai käymään edes vessassa, joten jätettiin suosiol väliin, käytiin kuitenki moikkaamas kaikkii ihanei ja päädyttiin Jaren kans samaan hissiinki puolvahingos, ahahah :-D Erittäin onnistunut reissu.


#lickat
 #kirsikat
#persikat
#päivystäjät


Sunnuntaina päädyttiin vielä koko porukalla Jasmin mukaanlukien Helsinkiin, Le Bonkiin faija-Waltterin keikalle. Sattumoisin myös Rähinäjengin kesänpäättäjäiset oli siellä, ja tuli törmättyy vähän kaikkiin, vaik annettiinki niitten juhlii rauhas ja moikattiin vaan jos sattu törmäämään. Jannen keikka oli jees, volumet ei vaan saanu kovin kovalla olla, joten me varmaan huudettiin kovempaa, ku mitä jannen mikistä kuulu :-D Yleisöö ei taaskaan ollu hirveest, mut se ei yllätä koska sunnuntai ja Helsinki. Juteltiin pitkään Samin kaa vähän kaikesta ja mua itkettää ees ajatella tätä kaikkea, huh. Oli pitkäst aikaa kiva törmää noihinki kunnol :-)



Pelkkää rakkautta.

2 kommenttia: