maanantai 25. maaliskuuta 2013

R live '12

Vuoden ootetuin keikka, bileet, kokoontuminen, juttu, mikä tää nyt on? No anygays, tätä kuuluis oottaa ihan älyttömästi kutkuttaen. Mul oli jostain syyst aika neutraalit fiilarit. Tulin töistä, kävin kaupas ja lähin Nosturin eteen, mis kaks idarii (lue: Riina ja Laura) oli jo pari tuntii ootellu. Tuol oli ihan saiRaasti tuttuja, mut harmiks Elli ei sinne päässy tulemaan. Haluttiin kuitenki ilahduttaa sitäki ja otettiin Tasiksen kans söpö kuva;

Meil oli hirvee sotasuunnitelma, miten me vallataan eturivi tuttujen kesken, as always. Ja suunnitelmahan toimi. Slim kim soitteli meil tunnin verran hyvii biisei, kunnes lavan valtas awww-ihana- Puhuva Kone. Mä en sano muuta, ku että HIENOA TYÖTÄ, ÄÄNENMURROS. Tästä pojasta tulee vielä jotain hienoo. 


Puhiksen jälkeen lavalle asteli Wava, Rähinän one and only naisartisti. Wavan uus biisi, jota ei oo vielä julkastu, kuulostaa erittäin (miks toi sana kuulu mun pääs Elan äänel, painotus tavulla RIT? ok.) hyvältä. En malta oottaa levyy. Wavas on ihanaa sen itsevarmuus, tai jos se jännittää, ei sitä huomaa. Mokatki korjataan tyylikkäästi ja voi Wava, jos tää eksyy sun silmiin, mä arvostan sua ihmisenä suuresti.
Harmittaa et yleisölle Wava on vähän tuntematon, ois pitäny alusta asti haippaa enemmän. Onneks täs on viel aikaa eikä peli oo viel menetetty.



Timouggo. Ja Niko. Niitten keikasta tuskin tarvii sanoo mitään sen kokeneille, mut teille, jotka ootte syystä tai toisesta onnistunu sen missaamaan: Jos pidät kunnon meiningistä, liikkuvan lanteen omaavista miehistä, "huonoista" vitseistä (joille nauran ehkä liikaaki), on TPH:n keikka sun paikka. Voin ottaa kaikki halukkaat messin koska vaan. 


Yleensä Rähinä Liveissä Timon jälkeen on tullu Brädi, mut tällä kertaa oliki Uniikin vuoro. Jännä, mut erittäin positiivinen yllätys. Tuntu, ku Brädille ois annettu tarkotuksel "tokavika" vetovuoro uuden levyn ansiost. Awsum!
Unskul oli tietty Mikael Gabriel messis, en ees muista koska viimeks oon nähny ne yhes laval. Uniikin keikat on jostain tuntemattomast syyst jääny mult nyt vähän vähemmän, harmi sinänsä. Mut joo, R-lives se oli loistava. 


Ja sit vihdoin se tuli, mun illan odotetuin, Brrrrrrrrrrrrrädi! Jolta ilmesty kaks päivää R-liven jälkeen uus albumi, joten nää oli kind of ennakkojulkkarit. En ollu suostunu kuuntelee levyn biisei viel ennakkoon, mut keikka oli loistava siitä huolimatta. Vanhoi biisei mahtu tottakai settiin mukaan. Huikeeta, et Illi oli mukana feattaamas Happee ja Mä tarjoon. (Voi ihihih, mä oon nähny Salkkari-Kentsun livenä!!! t: susse 7v, joka fanitti sitä kympil.) Sit siellä oli myös Vesa Sade laulamas Herramiehen kertsii. Hassuu, miten sen näkösestä miehestä voi lähtee tollanen ääni. Jotenki hirveen ristiriitasta, se näytti kauheen rokahtaval ja ääni on hunajaisen pehmee. Saanko sanoa, että hurmaavaa. Sanoin jo. Ja sit. Voi, niin ihana, legendaarinen Sami Saari asteli lavalle. Yksi ja ainoa on loistava biisi, oon niin ilonen Brädin puolesta, onnellisuus oikeen hehkuu läpi tost! 


Fintelligens. Vika keikka ennen taukoo. Olin samaan aikaan surullinen siitä, et genssien keikoist täytyy nyt pakosti pitää taukoo, ku niit muutenki on tullu niin vähän kierreltyy, mut samal onnellinen, et tuun näkeen molempien soolokeikkoi! Ja ihan vaan jos en jo Pipefesteil ollu tarpeeks innoissani siitä, et Jurassikki oli mukana, intoilin vähän viel enemmän. En vaihtais päivääkään on R-A-K-K-A-U-S. Oon ilonen, et sain olla kokemas tän vikan keikan. Kiitos. Vanha Fintelligens toimii. Uus Fintelligens toimii. Kiitos Elastinen, Iso H ja DJ Ewok. Fintelligens on syy, miks mä oon juurtunu tähän keikkakiertämiseen. 28.11.2008. 


Aiemmissa Rähinä Liveissä täs vaihees on tullu koko Rähinän porukka laval, mut ette ikinä arvaa ketkä sielt loikkas, KAPASITEETTIYKSIKKÖ! Kyllä, menin totaalisen sekasin.  Kyllä, se oli hienoa. Eikä ne vetäny ku kaks biisii, mut hei, it's something! Pinja sanoki jälkeenpäin jotain "teiän sekoominen KY:n takii oli hauskaa kateltavaa!" -tyylistä, hahaa, sen mä uskon. Tää. Tää teki tosta päivästä täydellisen. Kapasiteettiyksikkö. Hävetkää kaikki jotka missasitte, en jaksa ees harmitella teiän puolest. Koska mä en missannu sitä ÄHÄH. Itkisin jos jaksaisin, oli hienoo. 


Hienon sisääntulon saattelema koko Rähinäposse pääs vihdoin laval. En ymmärrä miten niil on aina niin upee meininki. Ela ja Timo veti Anna sen soida ja mun sydän teki kuolemaa sen kaiken nostalgisuuden takii. Tervetuloo Helsinkiin oli positiivinen arvattavis oleva yllätys ja tietysti Pojat on poikii, Susijengi 2.0 ja mogausmehuu tuli kuultuu. Kiitos.


Random tiedote: Spekti lopetti päivätyönsä, että vois keskittyy musiikkiin täysil. Rohkee veto, mut mä digaan. Kevään mittaan pitäski sit levyy tippuu ulos, vihdoin!

Jos ette digaa Liigaa sekä Rähinää, nii spedet, te voitte pikapikaa lähtee vähin äänin menee


Fintelligensin vikaks biisiks jäi Rotko.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti