maanantai 25. maaliskuuta 2013

14.12.2012

Mä en edes tiiä mitä mä sanoisin täst näin alkajaisiks. Hulluu, outoo, legendaarista, WTF, mitä täällä tapahtuu, iisii. FAK JES.

Juuh elikkäs. Löysin itteni Jyväskylästä tuona kauniina perjantaipäivänä. Syy: epäselvä.
Vitsi vitsi, se johtu hienosta artistikattauksesta Hi Energy toruin päätösbileis Paviljongin uumenis. En muista kuin kauan me oikeen jonotettiin, mut hauskaa oli, vähän viilee, mut se on ihan khuul. Pienistä sisäänpääsyongelmista huolimatta onnistuttiin valtaamaan eturivi tuttujen kesken. Once again. 


Ensimmäisenä lavan valtas Aste apinoineen. Tykästyin uuden levyn myötä kyseiseen artistiin uusiks ihan kunnolla. Kuuma siis tuli siin hyppies ja huutaes. Kurkkuki huomas, et biisit oli vähän liianki hyvin hallus. Hyvä et ääni lähtee jo ekan artistin aikana, se on nimittäin just näin. Mut nii, mitä siit nyt sanois. Aste hallitsee esiintymisen. Erittäin energisesti. 


Seuraavaks saatiinki nauttii Redramasta. Siinä miehessä on vaan jotain. Rumpuja päristelevä Risto ja levyjä vinguttava DJ RNO on kans kiva plussa. Tuntu suurimmal osal yleisöö olevan ihan vieras artisti, mut onneks siel oli mun ja Katrin lisäks joitain muitki, jotka diggas paljon. Mun on ihan pakko saada sanoo, et Redris on vaan niin herttanen. Ja ihailen sen loistavaa, erittäin nopeeta englanninlausuntaa. Ja ruotsinkielen taitoo. Ja nöyrää asennetta. Mä suosittelen vahvasti tsekkaamaan tän herran livevedon. Ei sitä tiiä koska ulkomaat kutsuu, sit onki vähän paha jäädä rannalle ruikuttamaan, ku keikat Suomes vähenee. 


Koht lavan ottiki haltuun enemmän rakkei ku pappei muistuttavii ukkoi. Brrrrrrrrrrrrrrädi! Keikka pääs ehdottomasti mun Brädikeikkojen top 3:seen, enkä oikeen osaa sanoo miks. Siin vaan kaikki toimi, uusii biisei, vanhoi veisui, ja viel vähän vanhempii versei. Mul oli hauskaa, Brädin vitsit on parasta. Varsinki jos ne kohdistuu Greedyyn. (Mul ei sit oo mitään Greedyy vastaan, oikeen herttanen ihminen, mut Brädi vaan osaa sen Greedyvitsien jalon taidon.)


Mä en voi kuvailla sitä onnellisuuden ja ylpeyden määrää, joka mul tulee aina, ihan joka kerta, ku Lämpöö räjäyttää koko rakennuksen. Viimeistään siin vaihees yleisö herää täysin. Ja se pilke Brädin silmis siin vaihees - se on syy, miks ihmisten sanotaan hymyilevän silmillään. Pistäkää joskus merkille. 


Mä oon naimisis, mutten koskaan häis. JVG taas päinvastoin. Mä en ollu oikeen lämmenny näille vieläkään useemman keikan nähneenä, ei ollu biisit vaan uponnu muhun. Mut koska elämäs täytyy olla käännekohtia, oli tää yks sellanen. Mä nimittäin lumouduin täysin. Mul oli suomen Leijonien yli-iso vintagepelipaita pääl because of reasons ja se fiilis Karjala Takaisin -biisin aikana oli älytön (en usko, et tuleval Suomi - Venäjä -matsil oli tähän mitään osaa...). Must tuntuu et mul pimeni vintti ja sekosin hetkeks täysin, toivon ettei se näkyny päällepäin.
Mä en myöskään ikinä keikal oo itkeny niin paljon. Kyllä, Faija on erittäin herkkis biisi. Hyvä ku sain ees happee, kyyneleet vaan tuli vaik kuin koitti estää. Luojan kiitos sain koottuu itteni ja koht taas hymyilinki ku Naantalin aurinko. Ps. viiksibiisi on awe_some, koska viikset.


Ja PADAPAPPADAPAA. Iso kiho Cheek. Tuplaajana Mikael Gabriel, Brädi otti täl kertaa lungisti ja seuras keikkaa sivusta. Oli ihan normaalijeeshyväkova Cheek -keikka, yleisö villiinty ja kaikil oli kivaa. Jaren naurattaminen kesken keikan on parast. On se äijjä! Muuta mä en tost oikee osaa sanoo, tollasii keikkoi on niin monii koettu. Tietäjät tietää. 


Cheekin jälkeen ois ollu viel K-System, mut me Senjan ja Katrin kans suunnattiin Escapeen jatkoille. Siit alkoki aikamoisen villit tunnin, ainut asia mitä mä uskallan niist julkisesti mainita on se, että Ville Galle kysy et oonks kunnos. Se oli nähny mun vuolaat kyyneleet, ja halus tietää syyn niille. Sain halin ja viel varmistuksen, et oonhan mä oikeesti kunnos. Kehuin Villen viiksii ja se pyys anteeks, et ne itketti mua kesken keikan. Ihana. Kuka väittikään, et näillä artisteilla on kusi pahasti päässä? Mä en oo viel kertaakaan tavannu sellasta ihmistä. 


Ilta oli kiva, yö myös, aamu koomanen ja seuraava päivä erittäin väsyny, pelottava, loistava ja kyynelnaurunsekanen. Ketä meit ny oli


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti